Monday 9 March 2015

Pengalaman menyusu anak kedua

Saya melahirkan anak kedua pada tahun 2010. Anak yang sulung dulu tak menyusu badan sebab zero knowledge tentang menyusu. Rasa menyesal pon ada. So anak yang kedua ni nekad nak fully breastfeed.

Alhamdulillah..3 bulan pertama saya berjaya breastfeed baby tanpa sebarang masalah. Masa tu saya tak ambil sebarang supplement untuk banyakkan susu badan. Memang saya akui menyusu membuatkan badan ibu cepat letih,penat & kadang2 stress dengan kerja seharian. Mana taknya dengan kerja pejabat, kerja rumah, menyusu lagi..memang sangat2 penat. Kulit muka pon jadi kusam & tak bermaya sebab tak cukup tidur.

Memandangkan ni first time saya menyusu, saya mula risau bila bulan puasa dah dekat. Masa tu baby baru 4 bulan. Risau susu badan tak cukup dan tak mampu nak menyusu sambil berpuasa. Cari punya cari saya terjumpa blog Kak N & di situlah saya kenal Shaklee.

Bermula dengan trial pack set menyusu (Vitamin C, B complex, Vitalea & Alfalfa), saya dapat rasakan perbezaan sebelum & selepas amalkan supplement. Dulu badan selalu penat & letih tapi dengan Shaklee saya rasa lebih bertenaga walaupon bulan puasa. Susu pon menten,malahan lagi banyak...Syukur sgt2. Kulit muka pon dah tak kusam & makin berseri2.

Sehingga hari ni, dah hampir 5 tahun saya masih setia dengan Shaklee. Banyak perubahan positif lain yang saya alami bila mengamalkan supplement. Insya Allah saya akan kongsikan lagi kebaikan setiap vitamin Shaklee di entry yang lain ;)

~ Berminat nak jadi ahli Shaklee? Boleh hubungi terus saya untuk keterangan lebih lanjut.

Wanz 0194299886